4 april 2023

Nieuwsbrief April 2023

Nieuwsbrief April 2023.

Kookworkshop.
De kookworkshop gaat niet door te weinig aanmeldingen.

Dansactiviteiten.
Voor de dans activiteiten is ook te weinig animo om hier mee verder te gaan.

Belastingaangifte 2022.
Theo Vullers is komend voorjaar weer bereid om de belastingaangifte 2022 in te vullen voor de KBO leden. Het betreft de eenvoudige aangifte, bv dus niet voor mensen met een eigen bedrijf. Als mensen mij voor de eerste keer benaderen, dient men hun BSN bij de hand te hebben, ook dat van een eventuele partner. Indien men een machtiging code ontvangen heeft, graag deze dan aan Theo doorgeven. Vanaf 16 Maart is Theo Vullers bereikbaar via telefoonnummer 0413-272944

Jaar vergadering.

Deze staat gepland voor 13.30 uur in Terra Victa 28 maart 2023

Fietsen samen met KBO.

Het donderdag avond fietsen, vervalt er zijn geen vrijwilligers gevonden dit willen gaan doen.

Bloemschikken.
4 April om 19.00 uur is er de mogelijkheid om samen weer een mooi bloemstuk te maken,
wat met de Pasen het huis opfleurt.
Opgeven bij Mariet Heeren 0413275589 – 0612763539

Excursie naar Theater Markant.
11 april 14.00 uur kunnen we bij Theater Markant een rondleiding hebben voor 20 personen vol is vol we kunnen bij theater markant achter de collisie kijken en in de kleedkamers van de artiesten. kosten voor deze activiteit €3,- pp inclusief koffie of thee.
Geef je op bij secretariaat kbo@odiliapeel.com of tel. 0413 273194

Opfriscursus Fiets.
Is er binnen de KBO Odiliapeel interesse voor een opfris cursus fietsen
Graag wil ik u informeren over onze opfriscursus Fiets, een nieuw ontwikkelde informatieve cursus voor E-bike gebruikers.
Veilig Verkeer Nederland mag er in onze gemeente gratis vier aanbieden.
Een positieve, gezellige bijeenkomst waar de deelnemer tips en trucs van elkaar en van VVN krijgt.
Aan de hand van vragen, stellingen, feiten, spelelementen en filmpjes worden gerelateerde onderwerpen besproken en krijgt de deelnemer tips waarmee hij/zij zich bewust wordt van de eigen veiligheid en hoe hij/zij hieraan kan bijdragen.

Opzet
De bijeenkomst vindt plaats in een informele sfeer en duurt 2,5 uur inclusief een pauze, per bijeenkomst zullen er maximaal 20 cursisten zijn.

Interesse
Heeft u interesse in deze opfriscursus geef je op zodat kunnen kijken waar deze gegeven kan worden (om de locatie en datum te bepalen)
Geef je op bij secretariaat kbo@odiliapeel.com of tel. 0413 273194

Gratis deelname VVN Opfriscursus Auto in de gemeente Maashorst.

De VVN Opfriscursus Auto is gratis en bestaat uit twee leerzame en leuke bijeenkomsten van maximaal twee uur inclusief pauze. Samen met andere deelnemers fris je je verkeerskennis op. In een ontspannen sfeer geeft onze trainer antwoord op al je verkeersvragen. Naast actuele verkeerstheorie worden fysieke veranderingen en de invloed die dit heeft op je rijgedrag bespreekbaar gemaakt. Een mooie manier om jouw verkeerskennis op te frissen en inzicht te krijgen in je eigen verkeersgedrag.
Al van jongs af aan neem je elke dag deel aan het verkeer. Je hebt al jarenlang je rijbewijs en je hebt intussen al heel wat kilometers afgelegd. Kortom: je hebt veel verkeerservaring. Maar, wanneer heb je je voor het laatst verdiept in de verkeersregels en jouw verkeersgedrag? Voor veel mensen is dat al lang geleden. Met de VVN Opfriscursus Auto helpt Veilig Verkeer Nederland je hierbij.
In opdracht van de gemeente Maashorst en in samenwerking met de lokale seniorenverenigingen organiseert Veilig Verkeer Nederland dit jaar vier VVN Opfriscursussen Auto. Deelname is gratis.
Ook is er de mogelijkheid om een praktijkrit te doen in je eigen auto onder begeleiding van een erkende instructeur. Dit is geen rijexamen. Wel krijg je inzicht in hoe je verkeerskennis ervoor staat en krijg je persoonlijk en deskundig advies over je rijstijl. Verdere informatie hierover ontvang je tijdens de opfriscursus.

De 2-daagse opfriscursus wordt gegeven op:
1e opfriscursus, woensdag 5 en 12 juli 2023 tijdstip 9.30 – 11.30 in Reek
2e opfriscursus, donderdag 6 en 13 juli 2023 tijdstip 13.3 – 15.30 in Uden
3e opfriscursus, maandag 2 en 9 oktober 2023 tijdstip 9.30 – 11.3 in Uden
4e opfriscursus, dinsdag 24 en 31 oktober 2023 tijdstip 13.30 – 15.30 in Schaijk
Let op: je wordt op beide dagen van de 2-daagse opfriscursus verwacht.
Is dit iets voor jou en ben je inwoner van de gemeente Maashorst? Meld je dan aan via onderstaande link of bel tijdens kantooruren met 088-5248850.
Deelname is gratis, maar let op: vol=vol!
Je ontvangt een week voor aanvang van de opfriscursus een uitnodiging met de locatie gegevens.

Biljarten 2023.
27 maart Odiliapeel Mariaheide nederlaagtoernooi