10 februari 2023

Nieuwsbrief Februari 2023

Kookworkshop
Wij willen graag horen van jullie of er interesse is om deel te nemen aan een kookworkshop
bij voldoende belangstelling kunnen we dit gaan organiseren verwachte kosten €35,-
minimaal aantal deelnemers 10 personen, we willen dit in april gaan realiseren.
Meld je aan bij Secretariaat of een bestuurslid KBO.

De Peelse quiz.

Het KBO team voor de Peelse quiz zoekt nog enkele enthousiaste Quiz masters die het team willen versterken opgeven bij Mariet Heeren 0413275589

Een jaar lidmaatschap KBO.

Word er iemand in je familie, vrienden of kennissenkring 50 jaar of ouder.
Dan hebben wij een origineel cadeau in de vorm van een cadeaubon voor een jaar lidmaatschap van de KBO.
Hiervoor zijn cadeaubonnen van € 20,- te verkrijgen bij onze secretaris
Theo Bruijsten en zo maak je hem of haar een jaar lid van KBO. Odiliapeel
Ook te bestellen via kbo@odiliapeel.com
Gratis lid. Kijk even op de laatste pagina, zorg verzekering bij CZ of VGZ contributie lidmaatschap KBO retour bij aanvullende verzekering.

Bierproeverij voor onze leden

Wij willen een bierproeverij organiseren dit is voor onze jongste leden maar iedereen is welkom,
De verwachte kosten worden tussen €15 en €20 bij voldoende aanmelding 15 a 20 pers.
Wij verwachten dat dit in april of mei zou kunnen
Dus meld je aan bij Hein v Dijk , Theo Bruijsten of via kbo@odiliapeel.com

Belastingaangifte 2022
Theo Vullers is komend voorjaar weer bereid om de belastingaangifte 2022 in te vullen voor de KBO leden. Het betreft de eenvoudige aangifte, bv dus niet voor mensen met een eigen bedrijf. Als mensen mij voor de eerste keer benaderen, dient men hun BSN bij de hand te hebben, ook dat van een eventuele partner. Indien men een machtiging code ontvangen heeft, graag deze dan aan Theo doorgeven. Vanaf 16 Maart is Theo Vullers bereikbaar via telefoonnummer 0413-272944.

Jaar vergadering.
Deze staat gepland voor 28 maart 2023

Maandag 20 februari Carnaval

Maandag met Carnaval is er een 50+ middag georganiseerd door de Schaopenwaesers.
Kijk in periodiekske of website Schaopenwaesers

Regio Biljarten 2023

2 februari     Boekel 1         Odiliapeel 2
9 februari     Odiliapeel 1   Erp 1
16 februari   Uden 1            Odiliapeel 2
23 februari   Odiliapeel 1  Volkel 1
2 maart         Veghel 1         Odiliapeel 2
9 maart         Odiliapeel 1   Venhorst
16 maart       Raamhoeve   Odiliapeel 2
30 maart      Odiliapeel 1    Boekel 2
6 april           Erp 2                Odiliapeel 2
13 april         Odiliapeel 1    Uden 2
20 april        Volkel 2           Odiliapeel 2
11 mei           Odiliapeel 1    Veghel 2
25 mei          Boerdonk        Odiliapeel 2

Muziek middag. Z&W 11 februari

Hallo wij nodigen alle 50+ uit Odiliapeel uit voor een mooie muzikale middag.

Verzorgd door Dutch Show Compagny

Deze middag is geheel gratis te bezoeken.

Daar bij krijgt U ook nog 2 consumpties aangeboden.

Maar graag wilden wij weten wat er aan personen naar deze middag komen

Dus meld je aan bij Z&W of bij KBO.

Annelies Emonds 06 12275261

Secretariaat: T. Bruijsten Boekweitstraat 21 tel.273194  5409BB Odiliapeel

Email: kbo@odiliapeel.com     of     zorgenwelzijn@ziggo.nl

Zorgverzekering VGZ exclusief voor leden
Als lid van onze vereniging krijgt u korting als u een zorgverzekering bij VGZ heeft afgesloten. U heeft daarvoor uw lidmaatschapsnummer nodig (dat staat op uw ledenpas) en het collectiviteitsnummer: 87718266.
Informatie over de periode 2023
Ga naar de website van VGZ met informatie (onder andere over de kortingen) voor 2023.
Ga naar de website van VGZ als u uw zorgverzekering wil aanpassen.
Declareer uw lidmaatschap van KBO-Brabant in 2021, 2022 en 2023!
Bent u aanvullend verzekerd voor zorg bij VGZ via het collectief van KBO-Brabant? Dan krijgt u het lidmaatschap van KBO-Brabant vergoed tot een maximum van 25 euro per verzekerde. Ook in 2023 geldt dit weer!
(Dit geldt echter niet als u alléén een aanvullende tandverzekering heeft afgesloten.)
Ruime vergoedingen voor mantelzorgers via VGZ
VGZ biedt mantelzorgers graag de helpende hand. Bent u aanvullend verzekerd via KBO-Brabant? Dan ontvangt u tot 25 dagen vervangende mantelzorg. Ook krijgt u tot € 1.000,- vergoeding voor de mantelzorgmakelaar die u helpt met regelwerk.

Uw KBO-contributie retour – 2022 – KBO-Brabant
Uw contributie retour via VGZ – 2023 – KBO-Brabant

Zorgverzekering CZ exclusief voor leden
Net zoals via VGZ, is bij een via KBO-Brabant afgesloten aanvullende zorgverzekering bij CZ het contributiebedrag van KBO-Brabant/Afdeling terug te vragen, tot een maximum van 25 euro. Maar let op!
Let op!
Voor 2022 gelden aparte voorwaarden. Alléén KBO-leden die via het collectief van hun Afdeling/Kring een verzekering genaamd ‘aanvullende verzekering CZ Leden‘ hadden in 2022, kunnen contributie terug vragen. Er deed maar een beperkt aantal Kringen/Afdelingen mee. Zie de pagina voor 2022, klik hieronder.
Per 2023 worden al deze lokale collectiviteiten automatisch omgezet naar het collectief van KBO-Brabant.
Declareren kan hier (maar dus alléén voor de ‘aanvullende verzekering CZ Leden’, niet voor andere verzekeringen):

Uw KBO-contributie retour via CZ in – 2022 – KBO-Brabant
Uw contributie retour via CZ – 2023 – KBO-Brabant